Persona workshop
Udfordringen
For effektivt at kunne formulere jeres budskaber skal I vide hvem, I kommunikerer til, og hvordan I giver mening for deres forretning.
Nogle føler, deres målgrupper ser meget ens ud, når de betragter dem på afstand. Andre oplever deres målgruppe som uoverskueligt fragmenteret. Uanset hvad kan det i en travl hverdag være svært at afgøre, hvad der præcis skal til for at fange opmærksomheden hos de helt rigtige personer.
Løsning og proces
På workshoppen finder vi frem til hvilken krog man skal smide ud til hvem, for at de rigtige bider på og køber noget. Sammen med jer kommer vi omkring:
- Målgrupperne: Hvordan er lige præcis jeres marked sammensat?
- Personaer: Hvilken salgsproces skal jeres kommunikation understøtte? Hvilke personer/roller i virksomhederne sælger I til? Hvordan er købscentret sammensat? Under dette punkt udvælger vi jeres vigtigste personaer og kommer i dybden med deres karakteristika i en form, I kan arbejde direkte videre med i jeres efterfølgende salgsarbejde.
- Budskaber: Hvilke kroge kan vi smide ud og forvente, jeres target personaer bider på? Igen bliver vi meget konkrete og matcher trigger-budskaber op de enkelte personaer, så I har et effektivt redskab at arbejde videre med.
Forberedelse
Inden workshoppen modtager deltagerne en række spørgsmål, de skal overveje, inden vi mødes.
Redskaber
Efter workshoppen modtager I
- Figur med konklusionerne på jeres købscenter
- PDFer klar til print på jeres target personaer, så I kan hænge dem op og altid have dem for øje!